2014. június 19., csütörtök

Krétafal - Olcsóbban!

Még mindig újítjuk Levi szobáját, ugyanis szépen félbe lett hagyva, mivel hirtelen fontosabb lett a kinti teraszkerítés (jó, elvégre már rohadt a belseje), úgyhogy most még tapéta csík nélkül áll a szoba. De! A falfestések nagy része már meg van, már csak az ágya felé kell festenem! A kép már meg van, de biztos vagyok benne, hogy jó pár óra meló lesz ez is. Általában 3 - 4 óráig tart az elkészítésük, persze szabadkézzel. Sablont nem találtam sehol, poszterben nyomtatni lusta voltam, így hát rábíztam magam a szememre és a kezemre. (Mellesleg én mindig ilyen ember voltam, sosem az egyszerűbbel kezdtem, mindig bele a lecsóba rögtön) :D Sajna a betegségem miatt néha nehezen megy az egyenes vonal húzása, de hát ez van...jól tudom, hogy profi festő szebben csinálta volna meg, na meg persze ugyanolyan szép összeggel kevesebb is lett volna a tárcámban. :D

Íme az eddigi kreálmányok: 


 




































De egész szép színe lett a szobának, nem az az ocsmány lila - rózsaszín szín (blöh). Még a faliszőnyeg felszerelése van hátra, amit a bolhán vettünk háromért. Szép ikeás szőnyeg, tök tuti. Na meg a falfestés, és a tapéta. 


Na de térjünk a lényegre: 


Természetes, hogy próbáltam egy olcsóbb alternatívát keresni a krétafal problémájának megoldására. Sajnos maga a krétatábla festék (Chalkboard paint) rohadt drága még az ebay-en is, így az nem jöhetett szóba. Vannak kis kiszerelésben, kb. 100 ml 2000 forint, de hát az nekünk kevés lett volna akkora falfelületre. Létezik egy másik alternatíva, a házilag, fugázóanyagból és akrilfestékből készíthető festék, de azt nem merném falra kenni. Erről egyébként ITT olvashattok. (Mellesleg nem összekeverendő a Chalk paint a chalkboard painttel, kajakra nem ugyanaz!)
Tovább kapható a Trilaktól 2 literes kiszerelésben táblafesték, de ez is aranyárban. Na jó, kinek mi drága, de nekünk, mezei csóróknak az. Így hát: 

Rájöttem, hogy van még egy szuper festék, ami kiválthatja: Az akril alapú betonfesték. A házfalunk alsó része ezzel van lekenve és szuperül állja a havat, meleget, esőt, stb. Több színben kapható, és egész jó árban is van: 750 ml kicsivel több mint 2000 forint. Mi kb. 1 méter széles falfelületet festettünk le, és még mindig maradt belőle. Feketét választottam, mert azon sokkal jobban látszanak a színek. Maga a festék nem ázik át, hiszen megköt a falon, szilárd réteget képezve. Így állja a vizes szivacsot is. Így néz ki a festék: 


Maga a festés nem nagy cucc. Először 1:1 arányban kell elkeverni vízzel és lefesteni a felületet. Utána pár óra száradás után jöhet az első réteg, majd 6 óra után a második. Igen, sok idő, pláne, ha gyerkőc is van a háznál, de meg lehet oldani, és az ára azért szerintem kárpótol. Mivel akril alapú, hasonlóan működik, mint a házi készítésű, de ez azért strapabíróbb. 200 ml 1 négyzetméterre elég. Hogy keretben legyen vettem szegélylécet, és egy "L" alakút, az pedig alulra került, hogy többnyire felfogja a kréta port. 

TIPP: Kötelező hozzá fehér kréta, mert természetesen a szoba többi felületét is kezelésbe fogja venni a csemete! (Tapasztalat, a Kisvakond már kapott egy csíkot a homlokára. :D)

Íme a krétafal használatban: 







2 megjegyzés: